niedziela, 27 maja 2012

Śniadaniowe pierożki z ciasta francuskiego z sosem czosnkowym

Postanowiłam zrobić sobie dobrze z samego rana, czyli wstałam wcześniej, a ponieważ przy ostatnich zakupach do koszyka wpadło mi ciasto francuskie, które uwielbiam z serem i szynką, stworzyłam śniadaniowe pierożki ;-)


Składniki:
na ciastka:
  • 15 dag szynki
  • 15 dag sera żółtego
  • 1 kulka mozzarelli
  • 1 cebula czerwona
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 płat ciasta francuskiego (275 g)
  • sól, pieprz
Ser, szynkę, mozzarelle pokroić w kostkę, cebulę drobno posiekać, czosnek zetrzeć, lub przecisnąć przez praskę. Wszystko razem wymieszać i doprawić do smaku. Ciasto pokroić na kwadraty wielkości ok. 10 cm na 10 cm. Na każdy kwadrat położyć łyżkę nadzienia, skleić boki i lekko docisnąć widelcem (w trakcie pieczenia ciasto i tak się lekko rozklei).

Ponieważ nie zużyłam całego nadzienia, z pozostałej części postanowiłam zrobić sałatkę.

Składniki:
  • reszta nadzienia z pierożków
  • kilka liści sałaty
  • kawałek ogórka zielonego

Ogórek kroimy w kostkę, sałatę rwiemy na mniejsze kawałki i mieszamy z resztą nadzienia z pierożków.

Składniki na sos:
  • mała gęsta śmietana
  • mały jogurt naturalny
  • 2 ząbki czosnku
  • sos słodko pikantny (niekoniecznie musi być)

Na koniec przegotowuję sos czosnkowy. Jako, że w lodówce znalazłam otwartą śmietanę z wczorajszego obiadu, aby się nie zmarnowała mieszam ją z małym jogurtem naturalnym. Ścieram 2 ząbki czosnku i dodaję kilka kropel sosu słodko - pikantnego.


Czy tak rozpoczęty dzień może być zły? :)

1 komentarz: