poniedziałek, 7 maja 2012

Szaszłyki z ziemniaczkami nadziewanymi czosnkiem


Szaszłyk to to danie z grilla, które lubię najbardziej. W moim przypadku, obowiązkowo do mięsa, i warzyw musi dołączyć banan! Najlepiej nabity w okolicy mięsa, nadaje mu wtedy specyficzny, lekko słodki, pyszny smak :)
Na ziemniaczki z kolei natrafiłam na którymś z blogów kulinarnych i zarówno ich wygląd jak i użyte do przygotowania składniki zapowiadały ucztę dla podniebienie :) I tak rzeczywiście było! 

Składniki:
Szaszłyk:
  • 1 papryka czerwona
  • 1 papryka zielona
  • 1 filet z kurczaka, albo indyka
  • 30 dag mięsa od szynki (można pominąć)
  • 1 cebula czerwona
  • 1 cebula 
  • 1 banan
  • 4 ogórki konserwowe
  • 30 dag boczku
  • przyprawa do grilla

Ziemniaki:
  • 4 średniej wielkości ziemniaki
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 gałązki rozmarynu
  • oliwa z oliwek
Składniki nabijamy na patyczki do szaszłyków wg uznania. Z proponowanych składników wyszło mi 5 szaszłyków, a resztę zawinęłam dokładnie w folię aluminiową i wrzuciłam na 40 min do piekarnika. Zrobił mi się bardzo fajny gulasz (nazywam go misz-masz :))

Ziemniaki zostawiamy w mundurkach, dokładnie myjemy i nacinamy w kilku miejscach (nie przecinamy do końca!). W każde nacięcie wkładamy plasterek czosnku. Smarujemy oliwą, posypujemy rozmarynem i wkładamy do piekarnika na ok godzinę (temp 230 stopni). W tym czasie Szaszłyki grillujemy, oczywiście jeśli mamy taką możliwość (w moim przypadku jest to grill elektryczny), lub wrzucamy do piekarnika.





Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz