wtorek, 29 maja 2012

Domowy majonez

Po pierwszej nieudanej próbie robienia domowego majonezu, postanowiłam spróbować raz jeszcze. Za pierwszym razem zamiast oleju dodałam oliwę z oliwek i smak powstałego majonezu był dla mnie po prostu nie do przyjęcia. Tym razem wybrałam olej, ale popełniłam błąd, mieszając w blenderze wszystkie składniki na raz. Na szczęście udało się uratować i doprowadzić konsystencję do właściwej.

Składniki:
  • szklanka oleju
  • łyżeczka musztardy (ja użyłam dijon)
  • łyżeczka cukru
  • łyżeczka octu winnego
  • sól i pieprz do smaku
  • 1 jajko


Wszystkie składniki za wyjątkiem oleju mieszamy w blenderze. Potem powoli dodajemy olej ciągle mieszając, aż konsystencja zbliży się do tej sklepowej.

1 komentarz:

  1. Kurczę, a mnie wychodzi zawsze jakiś taki żółty. Na Twój od razu bym się rzuciła :)

    OdpowiedzUsuń