niedziela, 6 maja 2012

Tagliatelle z kurczakiem i szpinakiem



Nigdy nie lubiłam szpinaku. Zraziłam się w dzieciństwie i koniec. Ale... jest zdrowy... i zawiera mnóstwo żelaza i witaminy C! Postanowiłam więc przyrządzić go w sposób dla siebie jadalny, czyli ze śmietaną. A że uwielbiam wszystko co śmietanowe, to i szpinak w tej wersji przypadł mi do gustu.

Składniki:
  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • 200 g świeżego szpinaku
  • 3 ząbki czosnku
  • 150 g serka mascarpone
  • 200 ml śmietany 12%
  • parmezan
  • makaron tagliatelle
  • pieprz, sól, gałka muszkatołowa
  • oliwa z oliwek
Szpinak podsmażamy na oliwie z posiekanymi ząbkami czosnku. Ja nie do końca przepadam za szpinakiem, dlatego użyłam tylko 20 dag, ale jeśli ktoś lubi można rzucić dużo więcej. I tak po smażeniu drastycznie zmniejsza objętość :-) Na osobnej patelce smażymy kurczaka pokrojonego w kostkę. Dodajemy do niego podsmażony szpinak, a całość zalewamy śmietaną i serkiem mascarpone. Mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Przyprawiamy pieprzem, solą i gałką muszkatołową. Gotujemy makaron al dente (ja użyłam makaronu 5 zbóż), odcedzamy i dodajemy do sosu. Całość posypujemy startym parmezanem. Pyszne!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz