niedziela, 13 maja 2012

Pomidory zapiekane z mozzarellą

Tak mi jakość w lodówce niewiele zostało... Kilka pomidorów i opakowanie mozzarelli. Jako że na zimno mozzarella zupełnie mi nie smakuje postanowiłam przygotować coś na ciepło :)


Składniki:
  • 2 pomidory
  • kilka listków świeżej Bazyli
  • kilka listków oregano
  • ząbek czosnku
  • jedna kulka mozzarelli
  • pół czerwonej cebuli
  • oliwa z oliwek
  • sól i pieprz

Odcinamy górę pomidora i łyżką wyjmujemy miąższ. Oregano, bazylię i czosnek siekamy, dodajemy odrobinę oliwy z oliwek. Pomidory smarujemy powstałą miksturą od środka i wypełniamy połową kulki mozzarelli. Całość posypujemy solą i pieprzem. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do temp 180 stopni na ok 25 min. 

Nie obierałam pomidorów przed wkładaniem do pieca, po wyjęciu skórka sama odchodzi.

Pyszna przekąska na ciepło, świetnie smakuje z czerwoną cebulą :)

Ps. Najlepiej zapiekać twarde pomidory. Mój jeden, który już był dosyć dojrzały, nie wytrzymał presji ;)

1 komentarz:

  1. Właśnie dzisiaj robiłam takie pomidorki :) Tylko mozzarelle pokroiłam w kostkę, pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń