piątek, 15 czerwca 2012

Zapiekany bakłażan

Przyznaję bez bicia, że pierwszy raz robiłam i przede wszystkim pierwszy raz jadłam bakłażana! Zasmakował mi, więc pewnie jeszcze nie raz zagości na moim stole :)


Składniki:
  • 2 bakłażany
  • 1 duża cebula
  • 500 g mięsa mielonego
  • garść świeżej bazylii
  • puszka pomidorów
  • 15 dag żółtego sera
  • 1 kulka mozarelli
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 2 ząbki czosnku
  • maggi
  • sól, pieprz

 Bakłażany przecinamy na połówki i wydrążamy ze środka miąższ. Miąższ posypujemy solą i odstawiamy.

Na patelni podsmażyłam posiekaną cebulę, do niej dodałam mięso mielone i przeciśnięty czosnek i smażyłam razem ok 10 min. Po tym czasie dodałam pomidory i pokrojony miąższ z bakłażana. Na sam koniec dodałam bazylię i doprawiłam sosem sojowym, maggi, solą i pieprzem.

Powstałym farszem wypełniamy bakłażany. Dwie połówki posypałąm żółtym serem, a dwie obłożyłam plastrami mozzarelli.

Zapiekałam ok 25 min w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.

Potrawa bardzo sycąca, ja robiłam dwa bakłażany na dwie osoby i było to stanowczo za dużo :)

2 komentarze:

  1. Pół kilo mięsa to nawet 2000kcal, do tego ser ponad 500, więc wychodzi 1300kcal na łeb (reszty nie liczę) jak to nie miałoby być sycące.....

    OdpowiedzUsuń
  2. niewazne jest ile cokolwiek ma kalorii ale wazne jest jaki indeks glikemiczny ma ser. itp prosze poczytac.zaczelam odzywiac sie uwazajac na indeks glikemiczny wlasnie i w 6 tygodni schudlam 6 kg.i prawie wszystko mozna jesc ale trzeba uwazac co z czym laczy.przepisow w internecie jest mnostwo a tabele na ten indeks tez sa.troche checi i sie znajdzie.

    OdpowiedzUsuń