piątek, 1 czerwca 2012

Gulasz z cukinią


Wczoraj do sklepowego koszyka wpadła mi cukinia. Pomyślałam o zrobieniu lecza, ale posiadałam tylko malutki kawałek mięsa, a poza tym przypomniał mi się fajny przepis według którego mój tata robił zawsze gulasz :) wyszedł taki gulasz, nie gulasz, leczo nie leczo ;-) Najważniejsze, że pyszne :)


Składniki:

  • 300 g mięsa (może być wołowe lub wieprzowe)
  • 1 cukinia
  • 1 czerwona papryka
  • 1 żółta papryka
  • 2 cebule
  • 2 pomidory
  • 1 papryczka chili
  • 2 łyżki przecieru
  • 2 łyżki musztardy
  • 2 łyżki ketchupu
  • papryka ostra, sól, pieprz
  • olej do smażenia

Mięso posypuję papryką ostrą i smażę ok 20 min. Na osobnej patelni podsmażam posiekaną cebulę i dodaję do mięsa. Paprykę kroję w większą kostkę, pomidory na ok 8 części, cukinię w plasterki, chili siekam na drobno i wszystko podsmażam na patelni po cebuli ok 15 min. Po tym czasie wrzucam całość do mięsa. Całość duszę jeszcze ok 15 min w razie potrzeby podlewając wodą. Dodaję przecier, ketchup i musztardę i w razie potrzeby wodę, duszę jeszcze jakiś czas, aż mięso i warzywa będą odpowiednie miękkie.

Podaję z ryżem albo kuskusem :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz