niedziela, 10 czerwca 2012

Sponge Cake

Dzisiaj przepis znaleziony na blogu Moje wypieki
Lubię piec na podstawie przepisów autorki tego bloga, ponieważ jeszcze nie zdarzyło się, żeby coś nie wyszło :) Nie inaczej było tym razem. Ciasto wyszło genialnie, tylko musiało w piekarniku siedzieć prawie 20 min dłużej  niż jest to wskazane w przepisie.
Użyłam też innej blaszki ;-)

 

Składniki:
Ciasto:
  • 170 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 170 g masła
  • 120 g cukru
  • 3 jajka

  • Śmietana 30%
  • 2 łyżeczki cukru pudru
  • ok. 20 dag truskawek


Wszystkie składniki na ciasto wrzuciłam do miksera i utarłam na gładką masę. Całość wlałam na wysmarowaną blaszkę i piekłam przez ok 40 min w temp 180ºC.

Śmietanę ubiłam z cukrem pudrem, truskawki pokroiłam w plasterki.

Po ostygnięciu ciasta przecięłam wzdłuż, posmarowałam środek bitą śmietaną i wyłożyłam truskawkami. Całość można posypać cukrem pudrem (ja nie lubię, więc to pominęłam). Słodkie i pyszne! ;-)

3 komentarze: