poniedziałek, 9 lipca 2012

Hamburger z sosem a'la Big Mac

Lubię fast foody :) Tyle, że ich kaloryczność mnie lekko przeraża, dlatego często zdarza mi się przyrządzać domowe wersje tego jedzenia. Dziś podaję hamburgera z sosem smakującym jak ten który serwowany jest w Big Macu. :)


Składniki:
  • 500 g mięsa mielonego
  • 1 czerwona cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • sól, pieprz, curry

  • kilka liści sałaty
  • pomidor
  • czerwona cebula
  • 4 plasterki sera
  • 4 bułki pełnoziarniste (ja użyłam sojowych)

Sos:
  • 4 łyżki majonezu
  • 1 łyżka musztardy sarepskiej
  • 1 łyżka posiekanej drobno cebuli
  • 1 łyżeczka octu winnego
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 drobno posiekany ogórek konserwowy
  • odrobina czosnku suszonego
Mięso mieszamy z posiekaną cebulą, czosnkiem i przyprawami, formujemy cienkie placki i smażymy po kilka minut z każdej strony.

Bułkę przekrawamy na pół, kładziemy plasterek sera, sałatę mięso, plasterek pomidora i cebuli czerwonej.

Majonez mieszamy z musztardą, dodajemy cebulkę, następnie ocet i cukier, na koniec dodajemy ogórka , mieszamy i wstawiamy do lodówki na chwilę. 
Polewamy hamburgera sosem wg. uznania i przykrywamy górną częścią bułki :)
Smacznego :)




6 komentarzy:

  1. mój mąż się uśmiecha, zerkając mi w kompa, czyli w tyg muszę mu zrobić takie hamburgery :P ech! mam przez Ciebie dodatkową robotę ;)

    pozdrawiam serdecznie!
    O.

    OdpowiedzUsuń
  2. wygladaja oblednie!! tez uwielbiam fast oody domowe i nie tylko:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. och, ja jak fastfoody to tylko domowe :) lubię takie przepisy znajdywać - fajnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, super wyglądają, fajny przepis na sosik, ja kupiłam gotowy na tygodniu amerykańskim w lidlu, dziś robiłam hot dogi, pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  5. chętnie bym zjadła takiego hamburgera:D

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda fantastycznie:) ale jak go tu ugryźć?;)

    OdpowiedzUsuń