środa, 15 maja 2013

Penne w sosie śmietanowo-grzybowym

Przeglądając ten blog, można chyba bez wahania  stwierdzić, że jestem od niedawna wielką miłośniczką makaronu, w każdej niemalże formie. Tym razem prezentuję przepis na makaron penne z sosem grzybowym. Jest to dość ciężkie i sycące danie, a powoduje to śmietana, grzyby i jeszcze do tego serek mascarpone. Jednak smak pozwala zapomnieć o ilości kalorii pochłanianych podczas jedzenia :)




Składniki:

  • Makaron penne
  • 100 g grzybów (ja użyłam podgrzybków ususzonych w zeszłym roku)
  • 300 g pieczarek
  • 200 ml śmietany 12% (najlepiej słodka)
  • 250 g serka mascarpone
  • 80 g parmezanu
  • 1 mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • sól pieprz
  • 1 filet z kurczaka
  • oliwa z oliwek




Grzyby namoczyłam i podsmażyłam z posiekaną cebulą, po chwili dodałam pokrojone w małe kawałki pieczarki i wszystko razem smażyłam przez kilka minut. Następnie dodałam posiekany ząbek czosnku.
Całość zalałam śmietaną i serkiem mascarpone i poddusiłam razem przez kilka minut doprawiając do smaku. Uwaga... Można łatwo przesolić :). Następnie wsypałam starty parmezan.
Osobno usmażyłam kurczaka, którego nie dodawałam jednak do duszącej się potrawy, ponieważ miałam mieć gościa nie jedzącego mięsa. Można jednak wszystko połączyć razem.
Makaron ugotowałam al dente w osolonej wodzie.




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz